|
|
|
|
Par filmu: Viljams Voless ir Skotijas iedzīvotājs, kurš visu savu dzīvi ir pakļāvies angļu varai. Viņš visvairāk par visu vēlas, lai Skotija būtu brīva no angļu kundzības. Viņs cenšas panākt Skotijas brīvību ar karu, pulcē karaspēku lai sakautu angļus. Voless jau ir uzvarējis vairākās kaujās, drīz angļi tiks sakauti. Volis iemīlās Anglijas karaļa dēla sievā. Kad Voless uzskata ka viņš ir gandrīz uzveicis angļus, notiek pats neticamākais...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: Anglijas karalis Džordžs VI negaidīti kāpa tronī, kad viņa brālis Edvards no tā atteicās pēc tēva karaļa Džordža V nāves. Jaunais karalis netīkoja pēc karaļa troņa, jo visu mūžu bija cietis no runas defekta. Otrā pasaules kara priekšvakarā Anglijai bija nepieciešams līderis, un karaļa sieva Elizabete pierunāja vīru vērsties pie ekscentriskā runas terapeita Laionela Loga. Lai gan iesākums bija grūts, terapijas laikā starp viņiem izveidojās ciešas saites. Ar Laionela, karaļa ģimenes, valdības un Vinstona Čērčila atbalstu, karalim izdodas pārvarēt stostīšanos un uzstāties radio ar runu, kas neatgriezeniski iedvesmoja britu nāciju...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: Filmā atspoguļotas Jēzus Kristus dzīves pēdējās divpadsmit stundas. Tā sākas ar Jēzus lūgšanām Olīvu dārzā, uz kurieni viņš ir atnācis pēc Pēdējā Vakarēdiena un kur viņam nākas pretoties Sātana kārdinājumam. Mazliet vēlāk, Jūdas Iskariota nodots, Jēzus tiek apcietināts un aizvests uz Jeruzalemi, kur farizeji viņu apsūdz zaimošanā. Pratināšana beidzas ar notiesāšanu uz nāvi. Jēzus tiek aizvests pie Pilāta, romiešu ieceltā Palestīnas pārvaldnieka, kurš uzklausa farizeju spriedumu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: Vai svarīgs noslēpums var būt tā vērts, lai paša rokām nogalinātu draugu? Kara noslēpums, no kā atkarīgs tik daudz? Kad Otrā pasaules kara laikā jūras kājniekam Džo Endersam tika uzdots rūpēties par to, lai slepenais kods nenonāktu ienaidnieku japāņu rokās, viņš to saprata kā pavēli aizsargāt šifrētāju dzīvību līdz pēdējam. Jo līdz šim japāņi viegli tikuši galā ar visiem vissarežģītākajiem slepeno radiogrammu šifriem. Bet šoreiz ir izmantots kas ļoti īpašs – izzūdošā navaho indiāņu valoda. Taču tad pavēle tika precizēta – nekādā gadījumā nedrīkst pieļaut, lai šifrētājs nonāktu ienaidnieka rokās dzīvs...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: Kapteinim Neitanam Algrenam kaujaslaukā izcīnītās uzvaras šķiet tālas un veltīgas. Kādreiz Pragmatisms nomainījis drosmi, savtīgums - ziedošanos cēla mērķa vārdā. Bezgalīgajos Vašita upes krastu plašumos Algrens ir pazaudējis savu dvēseli. Pasaules otrā malā vēl kāds ir pazaudējis savas dzīves ceļu. Viņa vārds ir Katsumoto samuraju karavadonis, kurš kopā ar saviem vīriem kalpojis imperatoram un savai zemei. Šo divu cilvēku ceļi sastopas brīdī, kad jaunais Japānas imperators, cenšoties izdabāt amerikāņu biznesa interesēm Japānā, nolīgst kapteini Algrenu Japānas karaspēka apmācīšanai...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: 1939. gads. Austrijas alpīnists Heinrihs Harers, kurš ir vīlies politikā un mīlestībā, dodas iekarot nepieejamāko Himalaju virsotni.Himalajos Heinrihu pārsteidz karš un viņš nonāk angļu gūstā. Pēc vairākiem mēģinājumiem viņam izdodas izbēgt un sasniegt kalnu valsti Tibetu. Tur viņš pavada septiņus garus gadus, satiek Dalailamu, ir liecinieks ķīniešu iebrukumam un seno Tibetas tempļu iznīcināšanai.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: Ķīna. 980. gads pirms mūsu ēras. Imperators atgriežas pēc kartējā uzvaras pilnā karagājiena. Viņa prombūtnē galms iegrimis politiskās un mīlas intrigās. Imperators sāk nojaust, ka pret viņu top sazvērestība, kurā, iespējams, piedalās kroņprincis un pati imperatore. Tuvojas krizantēmu svētki, un svinīgās ceremonijas laikā visiem noslēpumiem ir jānāk gaismā...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Par filmu: Filma ir latviešu strēlnieka Mārtiņa Ventas stāsts par viņa un cīņu biedru kaujas gaitām no latviešu strēlnieku pulku veidošanas līdz pilsoņu kara kaujām. Mārtiņš Venta labi saprot visu notiekošo un rādīts kā pārliecināts un revolūcijai uzticīgs cīnītājs. Tomēr notikumu centrā izvirzās "Grišķenes puikas" Jankas Pipara pārdzīvotais. Vērtējot Eduarda Pāvula veikumu šajā filmā Jankas Pipara tēlā, uzsvērta viņa apbrīnojamā prasme apvienot raksturlomu ar varoņlomu, atklāt vispilnasinīgāko latviešu strēlnieka tēlu mūsu kinematogrāfā. Visos priekšstatos šis tēls nav šķirams no strādnieku Rīgas, kur pirmo reizi filmā parādās Janka Pipars. Reizē it kā nevērība pret savu ārieni, it kā bravūra, bet – arī vēlēšanās patikt, būt saprastam, arī sirsnība. Tieši viņš ir tas, kas filmas finālā saglabājis optimismu un var uzmundrināt arī biedrus.
|
|
|
|
|
|
|